Sunday, June 10, 2012

Dekatnya Engkau Dengan Ku

ASSALAMUALAIKUM




Tahukan kalian, wahai saudara dan saudari, sejauh manakah jarak antara kita dengan Pencipta kita?. Pernahkah kita berfikir sejenak, walaupun sesaat untuk memikirkan, bahawa Allah itu berada terlalu hampir dengan hamba-Nya. Ia bagaikan jarak antara mata hitam dengan mata putih kita. SUBHANALLAH.. Amatlah terlalu hampir dengan kita.

Namun, adakah setiap ujian @ musibah yang menimpa kita ataupun setiap nikmat dan kurniaan yang kita perolehi, kita terus LIVE WITH ALLAH?. Adakah kita sentiasa memohon petunjuk dengan-Nya untuk meneruskan segala ujian dan cabaran yang diturunkan oleh Allah dengan sebaik-baiknya? 


Ayuh saudara dan saudari, saya mengingatkan pada diri saya terlebih dahulu dan untuk kalian semua, sama-samalah kita beringat, bahawa Allah SWT Yang Maha Pencipta, Yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang sentiasa berada disisi hamba-Nya tanpa kita sedari. Marilah kita sama-sama mengucapkan ALHAMDULILLAH terlebih dahulu kepada Allah SWT, kerana Dia yang memberikan kita nikmat dan segala kurniaan-Nya @ ujian dan musibah yang menimpa pada kita, dan marilah kita mengucapkan SUBHANALLAH setiap masa pabila kita melihat segala penciptaan-Nya sama ada di langit mahupun di bumi ini. INSYAALLAH..

ALLAHUAKBAR!!!

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger